Главная / Відкритий доступ / Звіт директора / Звіт директора 2022-2023

Звіт директора 2022-2023

Звіт  директора

комунального закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №238

Дніпровської міської ради

за 2022/2023 навчальний рік

                                                                                              Дата: 30.05.2023

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005р. № 55, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед колективом  та громадськістю».

 

 Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

 

Головними завданнями мого звіту, як засобу  інформування громадськості є:

  • Підвищення відкритості діяльності закладу дошкільної освіти;
  • Задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це і батьки, і педагоги, і засоби масової інформації, та органи влади;
  • Створення інформаційного забезпечення ринку освітніх послуг в   ЗДО;
  • Залучення ресурсу «довіри і підтримки» до комунального закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №238 Дніпровської міської ради

 

Керуючись  основними  положеннями  Закону  України « Про  освіту», «Про  дошкільну  освіту»,  Концепції  дошкільного  виховання  в  Україні, Національної  доктрини  освіти, Базового компоненту дошкільної освіти,  виконуючи  план  роботи  на 2022/2023 навчальний  рік, колектив    закладу дошкільної освіти  на  протязі  року  працював  творчо  та  відповідально.

 

Розділ І

 

1.    Організаційно-правові засади діяльності  КЗДО №238 ДМР

 

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла – садок) №238 Дніпровської міської ради загального розвитку розпочав свою діяльність у 1965 році.  Проектна потужність закладу 115 місць для дітей раннього та дошкільного віку. На даний час функціонує 6 груп: 1 - раннього віку, 5 – дошкільного віку. Фактично відвідує 172 дитини, із них 5 – ВПО, які були прийняті до садочка  по мірі звертання батьків ВПО.  Режим роботи - п’ятиденний;  10,5  годинний. Заклад працює з 6.30 до 19.00 год., вихідні дні – субота, неділя та святкові.   

 Юридична адреса:       49017

                                        Проспект Івана Мазепи, буд.16

                                        м. Дніпро

                                        Дніпровська ТГ

                                        Дніпропетровська область

Заклад дошкільної освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України  «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний  заклад України, іншими нормативно-правовими актами, Статутом   КЗДО №238 ДМР, затвердженим наказом департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради  26.05.2021р. №105, Колективним договором між адміністрацією та профспілковим комітетом КЗДО №238 ДМР, Правилами внутрішнього розпорядку,  посадовими та робочими інструкціями, Листами МОН № 1/3845-22 від 02.04.22 року «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні», від 27.07. 2022 № 1/8504-22 «Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»

Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня  - оздоровчий період.

Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до  плану роботи, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.

       План роботи схвалений педагогічною радою закладу (протокол №1 від 01.09.2022) та затверджений  директором КЗДО №238 ДМР.

Основним компонентом надання дітям якісних освітніх послуг у цьому навчальному році це:

• забезпечення психологічної та фізичної безпеки всіх учасників освітнього процесу.

       Освітній процес закладу спрямований на вирішення головної мети «Виховання здорової, гармонійно розвиненої особистості, підготовка дошкільнят до навчання в НУШ» виконуючи завдання освітньої  програми  «Дитина» та  оновленого Базового компоненту дошкільної освіти.

 У 2022/2023 навчальному році педагогічний колектив працював над головними завданнями, визначеними на рівні держави та науково-методичною проблемою закладу:

- подальше забезпечення доступності та якості освітніх послуг відповідно до оновленого Державного стандарту дошкільної освіти, підвищення якості професійної діяльності педагогічних кадрів та забезпечення безпечного освітнього середовища з урахуванням основних напрямів внутрішньої системи якості освіти.

Реалізація пріоритетних завдань Комунального закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №238 Дніпровської міської ради на 2022-2023 навчальний рік:

 

1.    Продовжувати роботу над обласним науково – методичним проєктом «Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи» через організацію педагогічного партнерства  закладу дошкільної освіти та початкової ланки освіти (ІIІ етап роботи над проблемою).

2.    Застосовувати компетентнісний, діяльнісний, системний та цілісний  підхід у формуванні національно-патріотичних почуттів, духовності та моральності у дошкільників.

3.    Впроваджувати концепцію наскрізного підходу «Навчання через гру!» в освітній роботі закладу дошкільної освіти в рамках проекту «Сприяння освіті».

4.    Формувати в дітей екологічну свідомість, уявлення про екосистеми, усвідомлення зв'язку між відповідальним ставленням до довкілля та

збереженням  свого власного здоров'я.

Враховуючи ситуацію у нашому регіоні, згідно рішення Дніпровської міської ради від 17.08.2022,  освітні послуги надавалися у дистанційному форматі протягом 2022/2023 навчального року.  У закладі створені умови для навчання і виховання дітей в умовах воєнного стану в Україні у дистанційному форматі:

- усі групи оснащені комп’ютерним обладнанням

- всі педагоги у вересні 2022 року пройшли навчання в Освітній траєкторії (#Дошкільна_толока) з отриманням сертифікату, оволоділи системою роботи на освітніх платформах Classroom, Zoom

- під час семінарських занять ознайомилися з системою проведення синхронних та асинхронних занять згідно вікової групи

- розроблено орієнтовну мережу проведення дистанційної роботи в закладі дошкільної освіти

- педагоги закладу (директор Галина ФЕДІНЧИК, вихователь Юлія КЛИМЕНКО) пройшли навчання в освітній траєкторії за курсом ІВЕНТИ_дошкілля (управлінська діяльність в закладі дошкільної освіти)

- всі педагоги пройшли навчання за курсом «Мінна_безпека» з отриманням сертифікату

- всі педагоги пройшли навчання в Освітній траєкторії за курсом «Робота в програмі Microsoft PowerPoint» (керівник проекту Микола Кузічев).

Відповідно до Рекомендацій щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів освіти (Додаток до листа ДСНС від 14.06.2022 № 03-1870/162-2) у травні 2023 року департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради розпочато облаштування  укриття .

Розроблено інструкції для працівників в період воєнного стану:

        - ІНСТРУКЦІЯ  щодо дій в умовах надзвичайних ситуацій воєнного

            характеру;

        - ІНСТРУКЦІЯ з безпеки життєдіяльності в воєнний стан;

        - ІНСТРУКЦІЯ з організації дистанційної роботи;

        - ІНСТРУКЦІЯ для працівників з надання долікарської допомоги

        - Алгоритм дій за сигналом «Повітряна тривога!»,  

        - Проведено інструктаж-практикум щодо дій персоналу під час повітряної

            тривоги

        - Проведено заняття з евакуації  під час сигналу «Повітряна тривога!»

В закладі дошкільної освіти встановлено «тривожну кнопку» для термінового оповіщення всіх  працівників ЗДО, облаштовано  тимчасове укриття в підвальному приміщенні, тобто створено безпечне середовище для перебування працівників в закладі освіти.  Під час оголошення повітряної тривоги освітній процес переривався, який продовжували після закінчення тривоги.

Для оптимального рухового режиму є в наявності музичний зал, спортивний зал та ігрові майданчики. В усіх приміщеннях встановлені локації за тематикою для організації і проведення синхронних занять зі здобувачами освіти.

Групові приміщення забезпечені необхідним обладнанням (на 90%), іграшками (на 95%), посібниками та  навчально-методичною літературою згідно Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок. У кімнатах дотримується температурний режим, виконуються правила техніки безпеки.

       Територія дошкільного закладу відповідає санітарним нормам, її площа становить 3,51 га. Заклад має огорожу, зелені насадження, квітники.

Інтер’єр всіх групових приміщень відповідає санітарно-гігієнічним і художньо-естетичним вимогам, відповідно до Санітарного регламенту.      

 Світлий музичний зал обладнаний всім необхідним для проведення музичних занять, розваг, свят з дітьми в дистанційному форматі: піаніно, музичний центр, ігровий матеріал, дитячі музичні інструменти, комп’ютер , оформлені фотозони. Для фізкультурних занять: швецька стінка, гімнастичні лави, похилі дошки, стояки та спортивні мати для стрибків  у довжину, дуги для підлізання та куби різної висоти для зістрибування, м’ячі, обручі, скакалки, дитячі тренажери, батут та інший спортивний інвентар.  Стіни залу естетично оформлені, змінюється посезонно та з урахуванням тем занять, розваг та свят, що проводяться.

 

2. Кадрове забезпечення

 

          Роботою комунального закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №238 Дніпровської міської ради керує директор Галина ФЕДІНЧИК з 2001 року, має  повну  вищу педагогічну освіту, педагогічний стаж 43 роки.

        Заклад дошкільної освіти укомплектований педагогічними кадрами:  1директор, 1 вихователь-методист, 10 вихователів, 1 керівник музичний, 1 практичний психолог,  1 керівник гуртка.  Але в закладі є вакансії: 2 вакансії вихователя, 1 вакансія асистента вихователя, 1 вакансія сестри медичної старшої (на період відпустки по догляду за дитиною до 3 років). Усього 13 педагогів та 14 – обслуговуючого персоналу.       

Керівний склад сформовано у наступному складі:

  • Директор КЗДО №238 ДМР  Галина ФЕДІНЧИК, вища освіта,  43 роки педагогічного стажу, на посаді директора – 22 роки;
  • Вихователь-методист Ганна НОВОХАТСЬКА, вища освіта, 23 роки педагогічного стажу, на посаді вихователя-методиста – 1 рік.

Заклад дошкільної освіти забезпечений педагогічними кадрами згідно  штатного розпису, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про стабільність колективу та його творчий потенціал.

       В закладі  дошкільної освіти постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та удосконалюється  розвиток творчого потенціалу кожного педагога, створюються  організаційні умови для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вид діяльності

Планова кількість

педагогів

Фактична

кількість

педагогів

% від загальної  кількості

1.

Курси підвищення кваліфікації

13

13

100

2.

Атестація

13

13

100

3.

Самоосвіта

13

13

100

4.

Участь у роботі творчої групи

13

13

100

5.

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів

13

13

100

 

 

Проведена чергова атестація педагогічних працівників – вихователь Валерія ЗАБОЛОТНА.

 

Результативність атестації педагогічних працівників закладу

у 2022/2023 навчальному  році

№ з/п

Категорія педагогів

Рівень атестаційної комісії

І рівня

ІІ рівня

1.

Валерія ЗАБОЛОТНА

Відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст»

Встановлення 10 тарифного розряду

_

 

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на  виконання головних завдань адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року різні форми методичної роботи а саме: засідання педагогічної ради (настановча) «Беремо педагогічний старт в умовах сьогодення»» (01.09. 2022); семінар – практикум «Психологічно безпечне освітнє середовище як необхідна умова успішного розвитку та соціалізації дитини» (жовтень, 2022); «Патріотичне виховання дошкільнят в умовах сьогодення», педрада-консиліум (листопад, 2022); Геокешинг «Наступність в роботі двох ланок освіти :закладу дошкільної освіти та початкової школи» (педагогічна рада КЗДО №238 ДМР та НВК №4 ДМР – квітень, 2023), «Екологічні проекти у виховання та навчанні дошкільників» (травень, 2023).

Робота методичних заходів була проведена на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися до обговорення «за круглим столом» та ігровій взаємодії, інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи, демонстрували мультимедійні презентації з власного досвіду роботи.

       Завдяки педагогічній студії «Стіни, стеля та підлога, що говорять: упроваджуємо технологію», яка була проведена у вересні 2022 року  педагоги широко використовують для навчання та виховання весь освітній простір. В кожній віковій групі створені тематичні панно (локації), які слугують  не тільки для декору, а й для використання їх як наочності за освітніми напрямами Базового компоненту дошкільної освіти, тобто використовуємо весь простір кімнат для освітньої роботи. Упродовж року осередки груп змінювались відповідно до сезону та пріоритетного завдання закладу. Вперше, педагоги широко почали використовувати підлогу для навчання (дидактичні рамки, доріжки, розв’язування кросвордів, ребусів та інше).   

Важливими формами підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів ЗДО є участь у проведенні:

- гурток «Українською, будь – ласка!»

- методичний квест «Володарі планів: якісний план – ефективний освітній процес» (вересень 2022);

- семінар «Роль вихователя у формуванні безпечного середовища» (вересень 2022);

- семінар-практикум «Емоційний інтелект, як фактор психологічного здоров’я дітей дошкільного віку» (жовтень, 2022); 

- майстер-клас «Розвиваємо емоційний інтелект дошкільнят» (листопад 2022);

- семінар з елементами тренінгу       «Розвиток емоційної сфери дошкільника» (листопад, 2022);

- Круглий стіл «Теоретичні та практичні аспекти національно-патріотичного виховання в системі освітнього процесу сучасного дошкільного закладу»  (грудень, 2022);

- навчальний тренінг «Освіта для сталого розвитку: переходимо на новий рівень» (січень 2023);

-  педагогічна майстерня «Як навчити дітей розв’язувати арифметичні задачі» (лютий 2023).

Всі методичні форми роботи з кадрами були  проведені згідно плану роботи ЗДО на 2022/2023 н.р..

Протягом 2022/2023 навчального року на високому методичному рівні були проведені заняття та інші форми роботи з дітьми:

- психологічне розвантаження «Ігри з піском» - (вересень 2022, практичний психолог Наталя КОБЗЄВА)

- комплексне заняття «Чудова українська мова» (листопад 2022, вихователь Раїса КОМАРОВА).;

- інтегровані  заняття «Пізнаємо світ» -  (січень  2023, вихователі Світлана РОМАНОВА, Ганна ЖДАНОВА );

- розвивальні ігри у ІІ половину дня «Малечі про цікаві речі» - (жовтень 2022, вихователі Людмила ЗАБОЛОТНА, Валерія ЗАБОЛОТНА);

- заняття з  пріоритетом образотворчої діяльності  «Пластилінова графіка»  (лютий  2023, керівник гуртка Ірина ОНІШКО );

- заняття-квест з логіко-математичного спрямування (лютий 2023, вихователь Тетяна КОЛЕСНИК);

- пошуково-дослідницька діяльність «Досліди з водою» - (березень 2023, вихователь Юлія КЛИМЕНКО);

Проведення хвилинок презентацій,  інформаційні педагогічні години з актуальних питань сучасного українського дошкілля, фестивалі відкритих педагогічних ідей сприяло розвитку творчої думки кожного педагога.

З метою формування патріотичних почуттів у дошкільників було організовано конкурс для педагогів «Виготовлення сучасного посібника з питання «Наша рідна Україна» (листопад, 2022). У грудні 2022 року педагоги представили свої роботи – це і ЛЕПБУКИ, ЛЕПБОКСИ, які зроблені на високому естетичному та пізнавальному рівні. Свій досвід продемонстрували на сайті «Smartосвіта», «Сприяння освіті!», Yuotoub-каналі, сайті закладу освіти.

Велика робота проводилася педагогами у проекти «Сприяння освіті!». Через різні ігрові взаємодії знайомили дітей зі світом відкриттів. Діяльність педагогів була спрямована на виховання творчого мислення та творчої взаємодії у дітей під час навчальної діяльності. Протягом року у щоденній взаємодії з дітьми та батьками реалізовувалися сторінки програми «Творці майбутнього».

Педагоги закладу весь рік працювали над реалізацією проєкту «Україна надзвичайна» в рамках «PlayFest – 2023!», стали переможцями в номінації «Україна поетична». Під час даного проєкту педагогами закладу були створені цікаві відео - ролики та відео - презентації по ознайомленню дошкільників з поетичністю української мови, з українськими письменниками та поетесами, багатогранністю їх  творчості. Особливість проекту – це ознайомлення з творчістю українських творців через використання LEGO – технологій.

Проведення педагогічних читань, консультацій (щоквартально) та індивідуальних  консультацій  (за потребою). Проведення  цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи.

Але під час підготовки та проведення даних заходів виникали певні труднощі:

- не всі педагоги відразу  включалися в  активну участь в обговореннях, творчу роботу, але поступово після проведених навчальних методичних заходів всі зрозуміли поставлені завдання та активно включилися в роботу;

- низький рівень самоосвітньої роботи деяких вихователів, відсутність її результативності через   небажання   підвищити свій рівень кваліфікації в роботі із впровадженням ІТ – технологій, хвилювання при роботі на комп’ютері. Але на кінець року ситуація вирівнялася завдяки наполегливості, допомозі один одному.

Згідно плану роботи комунального закладу дошкільної освіти  на 2022/2023 навчальний рік у закладі було проведено конкурс на кращу підготовку груп до нового навчального року (серпень 2022),  де  педагоги всіх вікових груп сумлінно та творчо підійшли до створення освітнього та безпечного середовища, але в підсумку -  не були визначені переможці. Педагогами була виготовлена велика кількість дидактичного матеріалу у високій якості, але у звˊязку із дистанційною формою навчання здобувачів освіти та безпековою ситуацію не було розгорнуто ігрового середовища в групах. В групах та музичному залі були розміщені осередки для проведення онлайн – взаємодії з дітьми під час синхронних занять, для виготовлення відео – занять.

Упродовж 2022/2023 навчального року проводилися професійні огляди-конкурси. З метою формування патріотичних почуттів у дошкільників було організовано конкурс для педагогів «Виготовлення сучасного посібника з питання «Наша рідна Україна» (листопад, 2022). Педагоги творчо та нестандартно підійшли до оформлення.У грудні 2022 року педагоги представили свої роботи – це і ЛЕПБУКИ, ЛЕПБОКСИ, Методичні порадники, які зроблені на високому естетичному та пізнавальному рівні. Свій досвід продемонстрували на сайті «Smart-освіта», «Сприяння освіті!», Yuotoub-каналі, сайті закладу було виставлено відеоролик з ідеями педагогів закладу дошкільної освіти.

В лютому 2023 року педагоги закладу розроблено Стратегію та Заходи  гендерного виховання у КЗДО №238 ДМР на 2023 – 2030 роки.

В травні розроблено Концепцію та Заходи безпечної освіти на 2023 – 2025 роки.

В цілому рівень та результативність методичної роботи в закладі дошкільної освіти  за 2022/2023 навчальний рік можна відзначити як достатній.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

 

3. Матеріально-технічна  та навчально-методична база

      Керуючись  основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням  ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формуванням ігрової культури дітей.

Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет в особі Дніпровської міської ради.

Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. За кошти Дніпровської міської ради проведено Wi-Fi Інтернет  для всіх приміщень та вікових груп закладу дошкільної освіти. Адже, використання мультимедіа в  освітньому процесі не тільки збільшує швидкість передачі інформації дітям та підвищує рівень її засвоєння, а й сприяє розвитку таких процесів як увага, пам'ять, мислення, уява, мовлення, розвиває почуття кольору, композиції, бере участь у інтелектуальному, емоційному та моральному розвитку дітей.

У травні 2023 року за рахунок Дніпровської міської ради розпочато обладнання найпростішого укриття на 100 осіб.

На сьогодні в закладі є ще ряд невирішених проблем:  потребують ремонту приміщення харчоблоку (гарячий цех). Важливим питанням залишається асфальтування двору (500 м2) та проведення водовідведення.

         Для укріплення матеріально – технічної бази закладу дошкільної освіти та оснащення комп’ютерною технікою, для організації дистанційного навчання зі здобувачами освіти фонд  LEGO Foundeichen в рамках благодійної допомоги надав нетбук Lenovo.

Для оснащення освітнього простору закладу дошкільної освіти для організації емоційного розвантаження зі здобувачами освіти фонд  LEGO Foundeihen в рамках благодійної допомоги надав 19 комплектів мˊяких іграшок та методичні рекомендації за програмою «Веселі друзі».

        Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного і матеріального забезпечення освітньої діяльності на наступний рік залишаються подальше створення безпечного освітнього середовища: обладнання і оснащення педагогічного процесу, усіх видів діяльності дітей, їхнього побуту, ігрових куточків, фізкультурно-оздоровчої, медичної бази, умов праці робітників закладу

4. Організація харчування дітей

 Відповідно до пункту 3.4 Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Мінагрополітики від 01.10.2012 № 590 в закладі дошкільної освіти з 01.01.2023 року впроваджено систему НАССР. Згідно наказу по КЗДО від 02.01.2022 року № 04 агд «Про впровадження системи аналізу небезпечних чинників та критичних точок контролю (НАССР) у КЗДО №238 ДМР» створена постійно діюча група НАССР,  яка працює згідно Положення. Організовано щомісячний моніторинг виявлення невідповідностей на харчоблоці та впровадження коригувальних дій членами групи НАССР.

Відповідно до наказу по КЗДО №238 ДМР від 02.01.2022 року № 04-агд «Про  створення робочої групи з упровадження норм та Порядку організації харчування, затверджених постановою КМУ від 24.03.2021 № 305»  з січня 2022 року в закладі впроваджено норми та Порядок організації харчування відповідно до Постанови № 305.  Організація харчування здійснюється ТОВ «КОНТРАКТ  ПРОДРЕЗЕРВ - 5» згідно чотиритижневого сезонного меню на основі меню, яке рекомендує МОЗ України та погоджено  з територіальним органом Держпродспоживслужби. 

З січня 2023 року були переглянуті грошові норми. В рішенні Дніпровської міської ради  вказані пільгові категорії по оплаті за харчування (батьки – учасники  АТО,  ВПО, діти – сироти, діти без батьківського піклування, малозабезпечені сімˊї, багатодітні сімˊї, діти - інваліди, діти з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах). Це дозволило урізноманітнити меню та підвищити норми споживання харчових продуктів, хоча, як  показала практика, цих коштів не вистачає для виконання  норм харчування в повному обсязі.

        Рада закладу з харчування  контролювала організацію харчування  відповідно до плану  роботи.

        Питання харчування дітей було розглянуто  на виробничій нараді у січні 2022 року, розроблялися заходи щодо його контролю та  покращення. 

       З 24 лютого 2022 року заклад дошкільної освіти було зупинено на простій, з 11квітня 2022 року відновлено роботу закладу дошкільної освіти в дистанційній формі організації навчання. З  24 лютого 2022 року послуги з організації харчування дітей в закладі освіти не надавалися.

        Батькам надавалися рекомендації з організації харчування дітей вдома через консультації, презентації, відеоролики, поради.

                                                                                                                    

6. Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення:

 

У  закладі дошкільної освіти ведеться робота по моральному та матеріальному стимулюванню педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу, що закріплено в Колективному договорі та Правилах  внутрішнього трудового розпорядку.

При отриманні щорічної основної відпустки педагогічні працівники отримують,  матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі місячного посадового окладу, на жаль цього не можна сказати про обслуговуючий персонал ЗДО. Працівникам, які перебувають на лікарняних, виплачують кошти за рахунок пенсійного фонду та підприємства.

Всі педагогічні працівники отримують доплати за вислугу років та категорію згідно тарифікації.

З квітня 2023 року за рішенням Дніпровської  міської ради встановлено всім педагогічним працівникам ЗДО 20% - за престижність праці.

Медична сестра, завгосп, машиніст з прання, помічники вихователя  отримують згідно Колективного договору за  важку та напружену роботу додаткові дні відпустки. Однак, на відміну від педагогічних працівників, при наданні основної відпустки є обмеження для технічного персоналу (під час дії воєнного стану в Україні).  Помічники вихователів, машиніст з прання білизни отримують доплату за шкідливі умови праці відповідно до атестації робочих місць.

Профспілкова організація надала грошову матеріальну допомогу працівникам, які постраждали від ворожої атаки (Заболотна Л.О., Соболь В.І.).

Проведена робота профспілковою організацією з питання організації оздоровлення працівників в м.Трускавець.

 

7. Забезпечення оптимальних умов праці та соціального захисту  працівників ЗДО

 

Між адміністрацією і трудовим колективом закладу укладений Колективний договір на 2021-2025 рр., зареєстрований  та  ухвалений на зборах трудового колективу КЗДО №238 ДМР протокол № 1 від 17.10.2021р. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин.

Щодо соціально – трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників. Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.

Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв’язок. Дирекцією узгоджуються з головою ПК усі накази щодо тарифікації педагогічних працівників, преміювання, нагородження, стягнення, встановлення надбавок. Члени профспілкового комітету є членами атестаційної та тарифікаційної комісій, ради з питань охорони праці та ради харчування.

Мікроклімат в колективі можна визнати добрим. Створені належні  умови для здійснення освітньо - виховної роботи,  відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає  за свій об’єм роботи, з відповідальністю відносяться до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників. При підтримці голови   ПК Ганни ЖДАНОВОЇ та заступника голови ПК Ірини ОНІШКО   проводиться робота з колективом, з використанням усіх психолого – педагогічних методів кадрової роботи. А тому провідним у роботі  закладу є забезпечення фахового удосконалення щодо формування освіти, реалізації принципів її гуманізації, демократизації, переорганізації процесу навчання та головне - розвитку особистості дитини.

 

 

 

Розділ ІІ

1.Результативність освітньо - виховного процесу

В зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій в освітній  процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичним підписним виданням, сучасним дидактичним матеріалом. Працюючи над виконанням річних завдань, педагогічний колектив систематично використовував у роботі інтерактивні форми співпраці з дітьми та батьками.

Плануючи роботу своєї вікової групи, вихователі враховували вимоги комплексних завдань освітньої програми «Дитина» та завдання нового  Базового компонента дошкільної освіти, план і режим роботи закладу. Графік проведення синхронних та асинхронних занять розроблені та затверджені директором КЗДО №238 ДМР.

Основною формою організаційної роботи освітньої діяльності дітей дошкільного віку у нашому ЗДО залишаються заняття з різних видів діяльності. У закладі вихователі проводять заняття синхронні та асинхронні (за формою організації), тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість синхронних занять для дітей молодшого дошкільного віку – 10хв.; старшого віку – 15 хв. З дітьми раннього віку проводяться тільки асинхронні заняття.

Під час планування освітньої роботи педагоги дотримуються вимог інструктивно-методичних рекомендацій,  листів МОН України щодо питань організації роботи закладів дошкільної освіти та чинних програм, враховуючи граничне навантаження на дитину, передбачене раціональне чергування видів діяльності, доцільне використання місць для проведення занять. Складаючи розклад занять, планували заняття переважно у першій половині дня, а заняття гуртків – в   другій (за згодою батьків на час проведення)

 Два рази на рік вихователем-методистом разом з вихователями  проводиться моніторинг  рівня знань дітей,  результативності виконання завдань освітніх напрямів  по всім віковим групам, крім групи раннього віку. Організована освітньо-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до завдань освітньої  програми «Дитина» з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей.

Моніторингом рівня розвитку основних компетентностей дітей відповідно до напрямів Базового компоненту дошкільної освіти,  було охоплено на початку року -  94 дитини, на кінець року –118 дітей. У зв’язку з воєнним станом частина дітей не відвідували синхронні та не були залучені до обстеження.                                                                                            Моніторингом були охоплені всі групи, крім групи раннього віку.

Виходячи з результатів оцінювання, можна зробити наступні висновки: кожна дитина в певній мірі реалізувала свій потенціал, вона жила та діяла на рівні своїх оптимальних вікових і індивідуальних можливостей. Протягом року чітко простежується як загальна тенденція позитивної динаміки змін щодо підвищення рівня знань, умінь, навичок дітей, так і тенденція позитивної динаміки змін кожної дитини.

        Результати обстеження рівня розвитку вихованців закладу за минулий навчальний рік засвідчують, що педагогічний колектив на достатньому рівні виконує завдання, висунуті Державним стандартом та нормативними документами. Аналіз показав, що освітньо – виховна робота ведеться на належному рівні.

              Під час проведення моніторингу виявлено різні прояви компетенції дітей за освітніми напрямами  Базового компоненту дошкільної освіти які мали різний характер формування. Найбільш успішні показники за освітніми напрямами «Особистість дитини», «Гра  дитини», «Дитина у природному довкіллі»,  «Дитина у світі мистецтва». Найнижчі показники належать освітнім напрямам «Дитина в соціумі» та «Мовлення дитини».

               На думку вихователів, основна причина недостатніх знань дітей за деякими освітніми напрямами  полягає в тому, що  рівень розвитку дітей у групах різний, тому і загальні показники компетенцій  дітей різні;  при цьому, вихователі вважають,  що освітні завдання, які заявлені  в програмі розраховані на виховання в групі, в спілкування. Для успішної реалізації поставлених завдань не було повноцінного постійного спілкування педагогів та дітей, спілкування дітей в дитячому колективі..

Варіативність використаних методичних заходів, співпраця всіх служб закладу, підвищення рейтингу закладу в місті є певними чинниками, які впливають на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на якість вирішення завдань  плану роботи ЗДО.

Відповідно до плану роботи КЗДО №238 ДМР на 2022/2023 навчальний рік, згідно наказу директора КЗДО від 17.10.2022 № 88-од «Про проведення самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище в КЗДО №238 ДМР»  було здійснено  вивчення та зроблено  самоаналіз роботи КЗДО №238 ДМР за першим  напрямом внутрішньої системи забезпечення якості освіти.  В порівнянні з самоаналізом даного напряму, який було проведено у 2021/2022 навчальному році, можна констатувати той факт, що за окремими критеріями та індикаторами за якими були виявлені певні упущення та недоліки, на даний час картина змінилася на краще, хоча рівень, в основному, залишається достатнім. Про результати самооцінювання було проведено нараду при директорові, де відмітили позитивні та негативні сторони освітнього середовища ЗДО, виданий наказ директора КЗДО  №238 ДМР від 25.05.2023 № 37-од «Про результати самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище» КЗДО №238 ДМР» та надані рекомендації щодо питань покращення освітнього середовища ЗДО.

Пріоритетні завдання, визначені відповідно  плану роботи ЗДО на 2022/2023 навчальний рік виконані в повному обсязі.

Одним із пріоритетних напрямків в роботі педагогів зі старшими дошкільниками було формування життєвої компетентності дошкільника, здійснення підготовки дітей до школи, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов. Належне місце в підготовці дітей до школи займали синхронні заняття. Організація виховання та розвитку дітей проводилась згідно методології програми «Творці майбутнього» - «навчання через гру!».

Згідно проведеного моніторингу та тісної співпраці з батьками вихованців старшого дошкільного віку, слід зазначити, що готові до навчання в школі -  30 здобувачів та здобувачок освіти, але 1 дитина залишається в закладі дошкільної освіти з причини небажання батьків віддати дитину до школи за станом здоровˊя (частохворіюча).

У 2022/2023 навчальному році в закладі  функціонувала  одна інклюзивна група. Всього заклад відвідує 1 дитина з ООП з 3 рівнем підтримки. На педагогічній раді № 4 члени Команди психолого - педагогічного супроводу дітей з освітніми особливими потребами звітували про роботу інклюзивної групи. 

Педагоги ЗДО наполегливо працювали над виявленням творчого потенціалу ранніх захоплень дітей, розвитку їх інтелектуальних та творчих здібностей. У закладі дошкільної освіти працює гурток «Талановиті пальчики» на безоплатній основі. Керівник гуртка Ірина ОНІШКО проводить цікаві заняття з нетрадиційного малювання, батьки можуть передивлятися відео – уроки на YouTube – каналі, на сайті «Вишенька у Facebook, сайті Smart-освіта.

          Шановні батьки! Впродовж навчального року  ви були нашими активними помічниками, партнерами, однодумцями. Ми робили єдину справу – разом здійснювали навчання дітей. Ми були однією командою. Ми отримали багато добрих  відгуків, побажань на нашу адресу, як на сторінках в соціальних мережах так і в спілкуванні з вами, і  побачили, що ви - не байдужі, яких цікавить кожна прожита  дитиною хвилина. Ми вдячні вам за співпрацю!